Teatr Repertuarowy - Chojnickie Studio Rapsodyczne

Znajdź nas na Facebooku!

Teatr Repertuarowy

W efekcie projekt ma doprowadzić do powstania repertuarowej sceny w Chojnicach. Na razie zapraszamy raz w miesiącu renomowane teatry z całej Polski; spektakle, które zaistniały na wielu prestiżowych festiwalach teatralnych w Polsce.

Spektakle cechuje różnorodność języka teatralnego, rodzaj przekazu, sposób komunikacji z widzem - i za każdym razem jest to "kawał dobrego" teatru. Spektakle dotykają naszej rzeczywistości, poruszają wyobraźnię.

Teatry, które dotychczas wystąpiły w Chojnicach to miedzy innymi:

- Teatr RONDO ze Słupska, Teatr Ecce Homo z Kielc, Teatr Zielony Wiatrak z Gdańska, Teatr Konsekwentny z Warszawy, Teatr Stajnia Pegaza z Sopotu, Teatr Malabar Hotel z Białegostoku, Teatr Kana ze Szczecina, Teatr Momo z Katowic, Teatr Krzyk z Maszewa, Teatr Prób z Wągrowca, Bałtycki Teatr Dramatyczny z Koszalina, Teatr Polski z Bydgoszczy

Wszystkie spektakle odbywają się w Chojnickim Domu Kultury.


Repertuar:

21 kwietnia - "Nic nas tu nie trzyma" Teatr Zielony Wiatrak z Gdańska

24 marca - "Kazanie XXI" Chojnickie Studio Rapsodyczne

10 i 11 lutego - "MĘSKIE GRANIE NA WALENTYNKI" - Terror 2.0 oraz Romeo i...

29 grudnia - "Ćma. Panna Monroe" Magdalena Płaneta, Poznań

25/26 listopada - premiera "KAZANIE XXI" Chojnickie Studio Rapsodyczne

28 października - "Terror 2.0" ze strażakami OSP

9 września (sobota) - "Dziecko dla Początkujących" Chojnickie Studio Rapsodyczne

19 maja (piątek) - "Bon Voyage" Chojnickie Studio Rapsodyczne

20 i 21 kwietnia (czwartek i piątek) "Terroryzm 2.0" Chojnickie Studio Rapsodyczne

 

8 i 9 kwietnia (sobota i niedziela) "Moralność Państwa Dulskich" Chojnickie Studio Rapsodyczne - premiera

25 marca (sobota) - "W Y S P A" w wykonaniu aktorów scen warszawskich

 

11-12 lutego (sobota - niedziela) - "Terror2.0" - reż. Grzegorz Szlanga (premiera)

17 listopada (czwartek) - "Za Wszelką Cenę" - reż. Łukasz Sajnaj Chojnicka Grupa PaT

 

4 października (czwartek) - "Amor Vincit Omnia" - Rafał Domagała (Akademia Teatralna w Białymstoku)

 

3 czerwca (piątek) - "Cykor - bojąca dusza" - Bałtycki Teatr Dramatyczny

12 maja (czwartek) - "Zupa Rybna w Odessie" - Sebastian Ryś, Warszawa

14 kwietnia (czwartek) - II Bitwa Teatralna - Teatr Gdynia Główna i Chojnickie Studio Rapsodyczne

29 października (czwartek), "Von Bingen. Prawdziwa Historia"

10 i 12 września (czwartek i sobota), "Belfer#SHOW"

1 czerwca (poniedziałek), godz. 10.00 i 12.00 - "Śnieżka, 7 krasnoludków, i dżin"

28 maja (czwartek), godz. 19.00 - "Belfer#SHOW" - Chojnickie Studio Rapsodyczne

10 maja (niedziela), godz. 11.30 i 14.00 - "Ś N I E Ż K A" - Chojnickie Studio Rapsodyczne

18 kwietnia (sobota), godz. 18.00 - Irena Jun "Sonata Księżycowa", Dominik Gostomski "Romeo i..."

 

21 marca (niedziela), godz. 18.00  - Chojnickie Studio Rapsodyczne,

I Bitwa Teatralna - "Uśmiech Dostojewskiego" vs "Bon Voyage"

12 lutego (czwartek) - Bałtycki Teatr Dramatyczny, Koszalin "Szalone Nożyczki"

27 grudnia (sobota) - Chojnickie Studio Rapsodyczne - "Romeo i..."

 

18 grudnia (czwartek) - Chojnickie Studio Rapsodyczne - "Bądź ze mną. Jestem"

20 listopada (czwartek) - Teatr Wybrzeże z Gdańska - "Baba Chanel"

10 październik - Teatr Polski z Bydgoszczy - "Plastusiowy Pamiętnik"

wrzesień - X lecie Studia - 16 spektakli w 6 dni


5 czerwca - godz. 18.00; Bałtycki Teatr Dramatyczny, Koszalin (z okazji Dnia Dziecka)


15 maja o godz. 19.00 "Osmędeusze" Teatr Pijana Sypialnia, Warszawa

 

24 kwietnia o godz. 19.00 "Władca Much" Chojnickie Studio Rapsodyczne

10 kwietnia o godz. 19.00 "Moskwa Pietuszki" Teatr Kana, Szczecin

27 marca o 19.00 "Tato nie wraca" Teatr Warsawa, Warszawa

 


10 listopada o godz. 19.00 "Wszyscy Święci" Teatr Polski, Bydgoszcz

27 października o godz. 19.00 "D R U G I   P O K Ó J" wg Herberta, Unia Teatr Niemożliwy z Warszawy

W niedzielę 27 października 2013 r. o godz. 19:00 na scenie Chojnickiego Domu Kultury zaprezentujemy dramat oparty na słuchowisku radiowym Zbigniewa Herberta pt. "Drugi pokój" w reżyserii Doroty Anny Dąbek.

"Drugi pokój" to przedstawienie łączące dwa rodzaje sztuki: język teatru cieni i sztuk wizualnych. Głosy niewidocznych postaci i przewijające się przed oczami publiczności niewyraźne cienie ludzkich sylwetek potęgują nastrój grozy, sąsiedzkiej tragedii młodego małżeństwa godzinami wyczekującego na śmierć starszej pani z pokoju obok.

Spektakl porusza temat relacji między tym co już było, a tym co dopiero nadchodzi, między przeszłością i przyszłością, między śmiercią a życiem. Kreśli problem braku empatii międzypokoleniowej oraz braku zrozumienia dla odmienności.

26 lipca (piątek) o godz. 18.00 dla dzieci i dorosłych - TEATR LALKA z Warszawy

"Janosik. Naprawdę Prawdziwa Historia"

5 czerwca o godz. 18.00

"C A L I N E C Z K A" Bałtycki Teatr Dramatyczny

2 maja o godz. 20.30 (80 miejsc)

"Władca Much" Chojnickie Studio Rapsodyczne

25 kwietnia o godz. 20.00 (50 miejsc)

"Bądź ze mną. Jestem" Chojnickie Studio Rapsodyczne


12 kwietnia o godz. 20.00

"Matka Mejra i jej dzieci". Przedstawia on historię matki, która straciła w czystkach etnicznych dwójkę dzieci. Tytułowa Matka Mejra towarzyszy antropolog sądowej dr Ewie Klonowskiej w oczekiwaniu na odnalezienie szkieletu jej córki i syna. Szkielety Dautoviców mieszają się z kośćmi innych muzułmanów na wielu stosach, zakopanych w ziemi albo zwyczajnie wrzuconych do jaskiń.

Spektakl „Matka Mejra” ukazuje heroiczną walkę z żywymi o prawa umarłych. Ukazuje on bezgraniczną pamięć do bliskich lecz także potrzebę uwolnienia się od żałoby. Monodram jest wołaniem o sprawiedliwość wobec niewinnych i zapomnianych. Dla nas, żyjących we wspólnej Europie jest także bolesnym przypomnieniem demonów kryjących się w historii naszego kontynentu.

Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Występuje: Caryl Swift

Nagroda Kapituły Publiczności za najlepsze przedstawienie - 27. Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, listopad 2012.
Nagroda Prezydenta Wrocławia - 41. Ogólnopolski Festiwal Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu, październik 2012.

23 marca o godz. 19.00

"I będą święta" Agnieszka Przepiórska, Warszawa

W monodramie “I będą święta” ukazany jest dramat kobiety, która po śmierci męża w katastrofie lotniczej wciągana jest w drapieżną grę polityczną. Siłą tego jednoosobowego spektaklu jest ukazanie zmian w postawie bohaterki, która nie poddaje się manipulacji.

I będą święta: mąż ginie w katastrofie, ona podąża przez łany bólu, broni jego pamięci w publicznym maglu, ulega autodestrukcyjnym histeriom, by na koniec wkroczyć do jego domowego sanktuarium, obejrzeć dziesiątki zdjęć wokół biurka, odkryć, że na żadnym jej nie ma… Mocny dramat kogoś, kto w cierpieniu odnajduje siebie, coś dużo głębszego niż tylko publicystyka posmoleńska, klarownie, przekonująco wyłożony na scenie.

Nagrody:

Zabrze. Festiwal 2012 “Rzeczywistość Przedstawiona “Nagroda aktorska dla Agnieszki Przepiórskiej, Grand Prix Publiczności oraz Nagroda Młodego Jury dla przedstawienia “I będą święta”.

I Nagroda na Wrocławskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora WROSTJA 2012

Nagroda Grand Prix dla Agnieszki Przepiórskiej i Piotra Rowickiego twórców spektaklu “I będą święta” na Ogólnopolskim Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO 2012”

Nagroda Prezydenta Miasta Gdańska – Gdańskie Stypendium Teatralne dla najlepszego reżysera festiwalu dla Piotra Ratajczaka, reżysera spektaklu “I będą święta” na Ogólnopolskim Festiwal Sztuk Autorskich i Adaptacji „WINDOWISKO 2012”

 

10 lutego o godz. 19.00

"Kolacja na cztery ręce" Kompania Mamro


25 stycznia o godz. 21.00    i    27 stycznia o godz 16.30

"Uśmiech Dostojewskiego" Chojnickie Studio Rapsodyczne

29 grudnia (sobota) godz. 19.00

"V E R S U S" Chojnickie Studio Rapsodyczne

4 listopada (sobota) godz. 19.00

"Turyści" Teatr Polski z Bydgoszczy

26 października (piatek) godz. 19.00

Bałtycki Teatr Dramatyczny - Koszalin

„Kartoteka”
Reżyseria: Piotr Ratajczak

„Kartoteka” to kanon polskiej literatury, polskiego dramatu drugiej połowy XX wieku.
W momencie premiery tekst Tadeusza Różewicza ukazywał kryzys społeczeństwa i jednostki zmagającej się z demonami wojny, komunizmu, w świecie zdegradowanym, gdzie wszelkie umowy dotyczące sensu życia przestają mieć jakiekolwiek uzasadnienie. Bohaterem jest każdy z nas, a może nie ma go wcale. Jesteśmy chodzącą pustką, sygnalizował Różewicz. Czytana dzisiaj „Kartoteka” uzupełniana lekturą „Kartoteki Rozrzuconej” czy tez ostatnimi poematami Różewicza pokazuje nam współczesny świat, w nieustannym medialnym hałasie, chaosie, i pokazuje nam człowieka bez tożsamości zagadującego rzeczywistość, recytującego siebie, przeraźliwie samotnego w świecie news’u i reklamy.

OBSADA:

  1. Żanetta Gruszczyńska-Ogonowska – Matka , Tłusta kobieta, Dziennikarz.
  2. Agnieszka Przepiórska (gościnnie) – Olga, Niemka.
  3. Artur Paczesny – Ojciec, Bobik, Dziennikarz 1.
  4. Wojciech Rogowski – Bohater .
  5. Artur Czerwiński – Gość w cyklistówce, Kelner, Dziennikarz 6.
  6. Jacek Zdrojewski – Wujek, Dziennikarz 4, Nauczyciel.
  7. Borchardt Marcin – Przyjaciel z dziecińska, Prezes Gruby, Wrona, Dziennikarz 5.

Dramaturgia – Jan Czapliński

Scenografia – Matylda Kotlińska

Kostiumy – Beata Jasionek

30 września (niedziela) godz. 16.00 oraz 18.30 - Teatr Współczesny Szczecin

UTWÓR O MATCE I OJCZYŹNIE

Irena Jun

reżyseria: Marcin Liber

obsada: Beata Zygarlicka, Irena Jun

29 czerwca (piątek) godz. 19.00 Chojnickie Studio Rapsodyczne "Dziecko dla początkujących" oraz "Ściananaświat" Teatru Stajnia Pegaza z Sopotu (rozstrzygnięcie konkursu foto "Tata i ja, ja i Tata").\

 

ŚCIANANANAŚWIAT
Teatr Stajnia Pegaza

 

Dorosłość kształtowana przez dzieciństwo.

Maurycy, dla przyjaciół Momo, zaprasza na wykład, podczas którego zabierze widzów w podróż do świata dzieciństwa – pozbawionego nudy, przewidywalnej codzienności. W jego pozornie absurdalnych problemach, kryje się szczera, dziecięca logika i manifestacja głęboko skrywanych uczuć. Poprzez spojrzenie w przeszłość, która pozostaje i żyje w naszych wspomnieniach, Momo dokonuje dojrzałej refleksji nad własnym życiem, wpływie wychowania na życie dorosłe, przy jednoczesnej walce o status dziecka we współczesnym świecie.

To monodram, w którym omówimy nie codzienne konwersacje na błahe tematy, ale przełomowe rozmowy, które mogą trwale zmienić jakość międzyludzkich relacji. Świat bez rozmów to świat bez bliskości, pełen nierozwiązanych konfliktów, dusznej atmosfery i destrukcyjnych gier. To spektakl o tym, że warto czasami pozwolić dojść do głosu naszemu wewnętrznemu dziecku.

"(...) Dorosły zupełnie nie zna dziecka, nie pamięta swojego dzieciństwa. Nie jest nawet pewne, że każde dziecko jest zawsze w stanie mówić o swoich przeżyciach, lękach, o swoich potrzebach. Ale zawsze będzie o tym mówić lepiej niż dorosły." Momo

Notka o artyście:

Wojciech Jaworski – urodzony w Gdańsku. Pierwsze kroki przed dużą publicznością stawiał na deskach Teatru Wybrzeże, statystując w „Tytusie Andronikusie” w reż. Moniki Pęcikiewicz oraz „Blaszanym bębenku” w reż. Adama Nalepy. Dyplom aktora otrzymał w olsztyńskim Studium Aktorskim im. A. Sewruka przy teatrze im. Stefana Jaracza, gdzie poza spektaklami dyplomowanymi wystąpił w „Mistrzu i Małgorzacie” w reż. Janusza Kijowskiego oraz „Intermediach staropolskich” w reż. Cezarego Ilczyny.

 

25 maja (piątek) godz. 19.00 - ECCE HOMO z Kielc; "Padamme, Padamme"

19 kwietnia (sobota) godz. 19.00 - Chojnickie Studio Rapsodyczne "Dzieło Sztuki" z muzyką na żywo - SUNKINGROAD


31 marca (sobota) godz. 19.00 - Teatr Brama z Goleniowa

bramateatr.jpg (320 x 213)

„Uczucie w dźwięku” jest działaniem artystycznym rozpiętym pomiędzy teatrem a muzyką. Każdy obraz, każde słowo, każda historia, każdy ruch, każda melodia i każdy dźwięk są ze sobą powiązane, tworząc bardzo specjalną atmosferę. Spektakl mówi o miłości, radości, ale także o samotności, a przede wszystkim o wrażliwości. Jest pełen energii i zarazem delikatny i sensualny w odbiorze.
„Uczucie w dźwięku” jest zaproszeniem do wędrówki po świecie skojarzeń. W spektaklu zostały wykorzystane fragmenty tekstów, pieśni oraz działań, które w ciągu ostatnich lat towarzyszyły teatrowi w artystycznej wędrówce. Aktorzy wspominają przyjaciół, odległe kultury, przebyte ścieżki, opowiadają o wrażliwej duszy każdego z nich. Unosząc się w swego rodzaju transie osiągają atmosferę zwierzeń i intymnych opowieści. Każdy z elementów spektaklu ma w sobie moc wspomnienia ulotnych chwil, którymi chcą się oni podzielić.
W spektaklu wykorzystane zostałynajpiękniejsze utwory tworzone przez człowieka, które powstały wyłącznie z niepokoju duszy. Jest to zbiór pieśni z Armenii, Gruzji, Ukrainy, Skandynawii, Bałkanów, Korsyki i Hiszpanii. Każda z nich niesie historię pewnej prawdy o człowieku, opowiadaną głównie śpiewem i instrumentami (klarnet, gitara, gitara basowa, akordeon, cajon). Jest to spektakl, którego bohaterem jest muzyka, najbardziej uniwersalny środek przekazu. Sposób w jaki mówi o pojednaniu z naturą i światem sprawia, że staje się on prawdziwą ucztą dla duszy.

8 lutego (środa) godz. 12.00 i 18.00 - Bałtycki Teatr Dramatyczny, Koszalin

bajka dla dzieci "CARSKI SYN"


21 stycznia (sobota) godz. 19.00 - M E D E A - Teatr na Woli, Warszawa

MEDEA

"Chciałam zrobić z siebie kobietę. Kobietę twoich pragnień. To musi być w zasięgu mojej mocy. Czarodziejka Medea. Godzina dziennie w fitness clubie powinna chyba wystarczyć? Raz w tygodniu masaż. No i oczywiście dieta. Dwa małe posiłki dziennie. Tabletki odchudzające. Jogging. Z każdym dniem coraz dłużej. Eliminacja zmęczenia. Bieganie. Praca. Seks. Maksymalna wydajność. Dwadzieścia cztery godziny na dobę. Potem, może to docenisz? Bieganie. Praca. Seks. Bez zadyszki. Coraz sprawniej. Widoczny efekt. Ciało, w które się inwestuje. Najlepsza inwestycja na przyszłość. Wbrew wszystkiemu. Ciało przeciwstawione starości. Zatrzymane w punkcie granicznym własnego rozwoju. Potem, może być już tylko gorzej. Nie wolno się zagapić."
.
reżyseria  - Ewelina Marciniak
występuje - Julia Wyszyńska

Jeżeli zdecydujemy się widzieć Medee jako kobietę, która kocha bez miary i czuje się kobietą porzuconą lub zdradzoną albo Medeę jako obcą, która przybywa z barbarzyńskiego kraju i czuje się jak uchodźca, to ją zrozumiemy.

Spektakl zdobył Grand Prix IX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego 2011

30 grudnia (piątek) godz. 19.00  - V E R S U S - Chojnickie Studio Rapsodyczne (premiera)

V E R S U S

obsada: Błażej Tachasiuk, Dominik Gostomski, Daria Kowalonek

z inspiracji słuchowiskiem "Walizka" M.Sikorskiej Miszczuk

reżyseria: Grzegorz Szlanga

Nienawidzimy... wszystkich - i tu tolerancja obejmuje płeć, wiek, doświadczenie, zawód, a przede wszystkim narodowość.

Nienawidzimy, bo "mój dziadek był w AK i zginął z rąk Rosjan", "Wszyscy Niemcy są źli, bo Hitler był Niemcem".

Młodzi ludzie karmią się nienawiścią historyczną, niezdolni do refleksji nad własnym narodem tu i teraz.

O tym w dużym skrócie jest nowy spektakl Studia. Trójka aktorów odsłania przed nami "różne historie" zatrzymując się nad jedną, co do której mają nadzieję, że "widz wysłucha do końca", a przecież "jest wiele ciekawych historii go opowiedzenia". Na domiar złego "niektóre momenty poważne będą przedstawione w zabawny sposób". Spektakl stawia tezę nie ukierunkowując widza. Zostawia przestrzeń otwartą do namysłu.

Alegoryczna opowieść o Francuzie, który wybrał się do muzeum w poszukiwaniu swojego przeznaczenia.

Decyduje się otworzyć walizkę. Tyle o jego historii.

Czy już nie czas otworzyć walizkę z przeszłością i żyć?